Pokud dlouhodobě poklesne venkovní teplota pod +7 °C, měly by se nasadit zimní pneumatiky[zdroj?] vyrobené z měkčí pryže. Naopak, pokud je průměrná teplota vyšší jak +7 °C, zimní pneumatiky se kvůli svému složení rychleji sjíždějí a opotřebovávají, proto je vhodné opět nasadit letní pneumatiky. Kromě zimních a letních pneumatik existují také pneumatiky pro celoroční použití, které není třeba přezouvat, ale nevýhodou je to, že nemohou dosahovat takových jízdních vlastností jako pneumatiky specializované.
Nicméně pneumatiky s označením M+S (mud & snow, tedy bláto a sníh, mylně označované jako zimní) mají lepší vlastnosti oproti „letní“ pneumatice pouze na sněhu, břečce nebo v blátě.[zdroj?] Na ledu nebo suché vozovce je jen o málo lepší než klasická pneumatika.
V jakýchkoli jiných podmínkách než na sněhu, břečce nebo v blátě má lepší vlastnosti pneumatika bez M+S označení nehledě na venkovní teplotu. Důležitý je pouze povrch, po kterém se pneumatika odvaluje.[zdroj?] Jediné označení,[zdroj?] které potvrzuje změřené zimní schopnosti, je piktogram představující sněhovou vločku na pozadí hory. Byl vyvinut americkými a kanadskými výrobci. Je znám pod zkratkou 3PMSF (Three Peak Mountain Snow Flake).